Головна » Матеріали » ГОТУЄМОСЯ ДО УРОКУ » НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Урок№2. Голосні і приголосні звуки
- -
06.12.2013, 18:37
Сьогодні ми будемо продовжувати вивчати звуки мовлення, дізнаємося, якими вони бувають, як їх можна позначати.А для цього завітаємо у гості до нашого Язичка.
Одного ранку прокинувся наш Язичок і вирішив піти погуляти, а щоб було веселіше він покликав з собою Звуки.

            ...І усе було б добре, та сталося щось дуже дивне. Одні звуки вільно виходили на подвір’я, усі дверцята відкривалися легко. (Ось так-повторяй за мною: [ А ][ О ][ У ][ И ][ І ].Ці звуки були одягнені  ось в такі зелені платтячка. І називали вони себе голосними звуками.
А на шляху інших звуків виникали різні перешкоди: то двері закривалися ( М-м-м ).

-          Спробуй сам -- відчуваєш, як звуку ( М ) двері - губки заважають пройти?

-          Інші звуки до стелі притискалися, наприклад звук (Т). Спробуй сам, відчуваєш, як притискає до стелі? Не вільно проходить цей звук.

-          Інколи звуки починали шипіти ( Ш ), пирхати ( Ф ), свистіти ( З ), хрипіти ( Х ). 

-          А звук (Р) починав стрибати. Спробуй - тріщить язичок? Вимови ще разок. Ось бачиш, ці звуки не вільно приходять крізь двері – ротик  і носили вони ось такі рожеві платтячка. Це – приголосні звуки.
Давайте  вимовимо ці звуки ще раз [РРР ] [ССС] [М] [Т] [XXX][ФФФ].
      – Що ж робити? -заплакав Язичок.
        Звуки почули і вирішили допомогти.
 - Якщо ти  правильно одягнеш нам платтячка, ми розкажемо як швидко відкрити двері, - сказали звуки.



-         Я виконав завдання, радіючи своїм успіхам, сказав Язичок.
 -         Розкажіть мені ваш секрет.
-         Добре,- погодилися звуки.
-         Щоб дверцята легко відкривалися потрібно звуки вимовляти так, щоб голосний стояв після приголосного звука.  Тоді всі звуки утворюють пари чи трійки і виходять на прогулянку. (Спробуй сам [МА],[РУ],[СО],[ВІ],[МЕ],[ТИ],[КО],[ДУ],[ПА]) -       
 - Молодець! У тебе гарно вийшло!
Вправляння в класифікації звуків мовлення
Називайте дитині різні голосні та приголосні звуки, а вона нехай показує відповідну фішку. Потім Ви показуйте фішку, а дитина нехай називає певні голосні чи приголосні звуки.
*Розгляньте малюнки. Що тут зображено? Чітко вимовте перший звук кожного слова. Позначте його кружечком у схемах під малюнками.(Пересувай кружечок)

* Розгляньте малюнки. Назвіть хто або що зображено. Де розміщені голосні звуки в цих словах? Позначте їх кружечками в схемах.
Категорія: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Додав: lani | Теги: голосні, Звуки, приголосні, навчання грамоти, Урок№2.
Переглядів: 4380 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0

----- -----
Всього коментарів: 0
avatar